A 2019-2020-as tanévben is szorgalmasan „Repült a Szitakötő” iskolánkban. A tanév folyamán, a négy lapszám számos írása eljutott a diákokhoz, akik boldogan ismerkedtek meg a környezetvédelmi nevelés színes és tartalmas programjával.
A tanév során hatvanhét képet és huszonkét segédanyagot
töltöttünk fel a szitakoto.com weboldalra. A képes beszámolókban bepillantást nyerünk a Szitakötő Munkacsoport és az Irinyis diákok folyamatos, kiváló pedagógiai értéket teremtő, szakmai munkájába.
Szitakötő projekt B.fűzfő. 47.sz
Szitakötő projekt B.fűzfő. 48.sz
Szitakötő projekt B.fűzfő. 49.sz
Szitakötő projekt B.fűzfő. 50.sz
A 42. szám beszámolója
A Szitakötő országos és határontúli ökológiai program alapvetése, hogy a környezet fogalmát a természeti környezetnél tágasabban értelmezi; az épített és a szellemi környezeten túl a társadalom egészére, a másik emberre is kiterjeszthetőnek véli. A projekt éppen ezért nemcsak a veszélyeztetett természeti értékek megismerését és megóvását tartja fontosnak, hanem a szellemi, erkölcsi értékek gondozását is, és kiemelt figyelmet fordít a hátrányos helyzetű gyerekekre.
A program kiválóan illeszkedik az örökös Ökoiskola profiljába. Az Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában a kezdetektől vagyis tíz éve (2008-tól) folyó kiváló, pedagógiai alkotó munka eredményeként az iskola elnyerte a SZITAKÖTŐ OKTATÁSI PROGRAM BÁZISISKOLÁJA címet 2015-ben, így a kilenc iskolát összefogó mentorháló tagja. A vezető mentortanár: Horváth Irén.
A 2017-2018-as tanévben a kreatív munka tovább folytatódott a bázisiskolában, így elkészült a 42. szám képes beszámolója, amely itt megtekinthető.
A Szitakötő oktatási program
A Szitakötő program hét évvel ezelőtt indult, azóta az iskolánk folyamatosan részt vesz benne, hiszen a kíváncsi gyerekek folyóirata témái kimeríthetetlenek, a lelkesedés nem lankad.
A Szitakötő országos és határontúli ökológiai program alapvetése, hogy a környezet fogalmát a természeti környezetnél tágasabban értelmezi; az épített és a szellemi környezeten túl a társadalom egészére, a másik emberre is kiterjeszthetőnek véli. A projekt éppen ezért nemcsak a veszélyeztetett természeti értékek megismerését és megóvását tartja fontosnak, hanem a szellemi, erkölcsi értékek gondozását is, és kiemelt figyelmet fordít a hátrányos helyzetű gyerekekre.
A program kiválóan illeszkedik az örökös Ökoiskola profiljába. Az intézményünkben több mint hét éve folyó kiváló, pedagógiai alkotó munka eredményeként az iskolánk elnyerte a SZITAKÖTŐ OKTATÁSI PROGRAM BÁZISISKOLÁJA címet 2015-ben, így a kilenc iskolát összefogó mentorháló tagja. Vezető mentortanár: Horváth Irén.
A Szitakötő oktatási program
A Szitakötő program alapvetése, hogy a környezet fogalmát a természeti környezetnél tágasabban értelmezi; az épített és a szellemi környezeten túl a társadalom egészére, a másik emberre is kiterjeszthetőnek véli. A projekt éppen ezért nemcsak a veszélyeztetett természeti értékek megismerését és megóvását tartja fontosnak, hanem a szellemi, erkölcsi értékek gondozását is, és kiemelt figyelmet fordít a hátrányos helyzetű gyerekekre. (Az érdeklődők részére bátran ajánljuk a www.szitakoto.com weblapot, ahol bővebben megismerkedhetnek a részletekkel.)
A pedagógusokról sem feledkeztek meg, mintegy húsz főnek lehetősége lesz helyben, interaktív továbbképzésen részt venni.
Nagyon örülünk a nyertes pályázatunknak, és boldogok vagyunk, hogy iskolánkban, a következő tanévben is repül tovább a szitakötő.