Pedagógusképzések
(a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
TÁMOP-3.1.5-09/A/2-2010-0356
A projekt címe:
A pedagógiai kultúra korszerűsítése, az oktatás hatékonyságának, eredményességének javítása, a szakmai kompetenciák fejlesztése és korszerűsítése a balatonfűzfői Irinyi Iskolában
A projekt megvalósulásának ideje:
2010. 05. 01. – 2012. 09. 30.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
Balatonfűzfő Város Önkormányzata Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
8184 Balatonfűzfő, Irinyi u. 2.
A közreműködő szervezet neve és elérhetősége:
ESZA Nonprofit Kft.
1134 Budapest, Váci út 45.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 11.995.750 Ft.
A projekt leírása:
Az új tanítási és tanulási módszerek megjelenése, a hagyományos pedagógusszerepek megváltozása, az informatika stb. egyaránt nagy kihívást jelentenek a pedagógusok és az oktatók számára. Az új körülményekhez való gyors alkalmazkodáshoz, az oktatás színvonalának emeléséhez, és az oktatási szolgáltatások széleskörű bevezetéséhez a pedagógusok kiterjedt és intenzív módszertani és szakmai fejlesztésére van szükség.
A pályázat célja a pedagógusok részvétele a felsőoktatás rendszerében felsőfokú szakirányú továbbképzésen, részismereti képzésben és mesterképzésben.
A projektben három pedagógus vesz részt. Két pedagógus egy tanévet, egyikük pedig két tanévet felölelő felsőfokú képzésben szerez új végzettséget.
Az inkluzív nevelés tanára mesterképzésben megszerzett végzettséggel a pedagógusnak lehetősége lesz sikeresebbé tenni a speciális szükségletekkel rendelkező gyerekek (SNI) iskolai nevelését, pedagógusként megismerheti azokat a módszereket és eljárásokat, melyek segítségével javíthatók a speciális szükségletekkel rendelkező gyerekek eredményei, beilleszkedése, és saját pedagógiai gyakorlatának minősége.
A gyakorlatvezető mentortanár felsőfokú szakképesítés lehetőséget teremt arra, hogy a mentori munkára való tudatos felkészülés eredményeképpen a mentor – a pedagógusképző intézmény megbízásával és elvi útmutatásai szerint – a hallgatók közoktatási intézményben történő egyéni gyakorlatának szakvezetői feladatait, illetve a már diplomát szerzett gyakornokok körében az iskolavezetés megbízásából a pályakezdő pedagógusok szakmai szocializációját támogató feladatokat láthatja el.
A földrajz tanár mesterképzés célja, hogy az alapfokozaton vagy más felsőfokú végzettség keretében szerzett szakképzettségre, illetőleg ismeretekre alapozva olyan tanárt képezzenek, aki képes a közoktatásban a földrajzi tudás átadására, egyaránt alkalmas az oktatási, pedagógiai kutatási, tervezési és fejlesztési feladatok ellátására.