2015. évi kompetenciamérés összefoglalója
Az országos kompetenciamérésen 2013-ban elért eredményeink
Az országos kompetenciamérésen 2012-ben elért eredményeink
Az országos kompetenciamérésen 2011-ben elért eredményeink (melléklet)
Az országos kompetenciamérésen 2010-ben elért eredményeink
Az országos kompetenciamérésen 2009-ben elért eredményeink
A 2008-as Országos kompetenciamérés eredményeiről
Az Országos kompetenciamérés célja a tanulók szövegértési képességének és matematikai eszköztudásának felmérése, a pedagógiai mérés- értékelés módszereinek terjesztése, valamint az iskolák és fenntartóik számára a helyi szintű értékeléshez szükséges adatok biztosítása.
A kompetenciamérések bevezetése óta iskolánk is egyre nagyobb hangsúlyt helyez a magyar és a matematika tantárgyak oktatására, a matematikai logika és a szövegértés kompetenciaterületek fejlesztésére. Esélyteremtéssel, felzárkóztatással, tehetséggondozással igyekszünk segíteni diákjaink képességeinek kibontakoztatását.
A 2001. évi első felmérés óta 2008. május 28-án hatodik alkalommal került sor a mérés lebonyolítására.
Eredmények:
6.osztály:
Matematika:
Országos átlag: 499
Községek átlaga: 472
Városok átlaga: 492
Megyeszékhely átlaga: 520 A mi iskolánk átlaga: 475
Budapest átlaga: 524
Közép-Dunántúli régió átlaga: 498
B.almádi kistérség átlaga: 506
Szövegértés:
Országos átlag: 519
Községek átlaga: 490
Városok átlaga: 514
Megyeszékhely átlaga: 541 A mi iskolánk átlaga: 513
Budapest átlaga: 547
Közép-Dunántúli régió átlaga: 522
B.almádi kistérség átlaga: 532
8.osztály:
Matematika:
Országos átlag: 497
Községek átlaga: 473
Városok átlaga: 485
Megyeszékhely átlaga: 511 A mi iskolánk átlaga: 507
Budapest átlaga: 512
Közép-Dunántúli régió átlaga: 495
B.almádi kistérség átlaga: 495
Szövegértés:
Országos átlag: 506
Községek átlaga: 478
Városok átlaga: 496
Megyeszékhely átlaga: 520 A mi iskolánk átlaga: 544
Budapest átlaga: 524
Közép-Dunántúli régió átlaga: 507
B.almádi kistérség átlaga: 512
Az 6.osztály eredménye mindkét kompetenciaterületen jobb, mint a községi átlag.
A 8.osztály eredménye a matematika kompetenciaterületen jobb, mint az országos, a községi, a városi, a Közép-Dunántúli régió és Balatonalmádi kistérség átlaga.
A szövegértés kompetenciaterületen jobb, mint az országos, a községi, a városi, a megyeszékhelyi, a budapesti, a Közép-Dunántúli régió és Balatonalmádi kistérség átlaga.
Az elért eredményeket befolyásolják a gyerekek képességei, a gyerekek hozzáállása, a családi háttér és az iskola személyi és tárgyi feltételei.
Balatonfűzfő, 2009.április 05.
Dénesné Barat Marianna
mérés- értékelés felelős
Az Országos kompetenciamérésről
a 2007-es év eredményei
Az Országos kompetenciamérés célja a tanulók szövegértési képességének és matematikai eszköztudásának felmérése, a pedagógiai mérés- értékelés módszereinek terjesztése, valamint az iskolák és fenntartóik számára a helyi szintű értékeléshez szükséges adatok biztosítása.
A kompetenciamérések bevezetése óta iskolánk is egyre nagyobb hangsúlyt helyez a magyar és a matematika tantárgyak oktatására, a matematikai logika és a szövegértés kompetenciaterületek fejlesztésére. Esélyteremtéssel, felzárkóztatással, tehetséggondozással igyekszünk segíteni diákjaink képességeinek kibontakoztatását.
A 2001. évi első felmérés óta, 2008.május 28-án hatodik alkalommal került sor a mérés lebonyolítására. (Ennek a mérésnek az eredményeit a közeljövőben kapja meg iskolánk.)
A 2007-es év eredményei a következők voltak:
Matematika:
Országos átlag | 491 |
Községek átlaga | 469 |
Városok átlaga | 485 |
Megyeszékhely átlaga | 513 |
Budapest átlaga | 520 |
Közép-Dunántúli régió átlaga | 487 |
B.almádi kistérség átlaga | 492 |
Iskolánk átlaga | 500 |
Szövegértés:
Országos átlag | 497 |
Községek átlaga | 468 |
Városok átlaga | 493 |
Megyeszékhely átlaga | 522 |
Budapest átlaga | 531 |
Közép-Dunántúli régió átlaga | 497 |
B.almádi kistérség átlaga | 503 |
Iskolánk átlaga | 515 |
Az elért eredményünk mindkét kompetenciaterületen jobb, mint az országos, a községi, a városi, a Közép-Dunántúli régió és Balatonalmádi kistérség átlaga.
Az elért eredményeket befolyásolják a gyerekek képességei, a gyerekek hozzáállása, a családi háttér és az iskola személyi és tárgyi feltételei.
Balatonfűzfő, 2009. március 11.
Dénesné Barat Marianna
mérés- értékelés felelős
Az országos kompetencia méréseken elért eredményeink
|
2003. |
2004. |
2006. |
2007. |
2008. |
|||||
iskolai |
országos |
iskolai |
országos |
iskolai |
országos |
iskolai |
országos |
iskolai |
országos |
|
|
Matematika |
|||||||||
6. |
537 |
500 |
483 |
505 |
– |
– |
– |
– |
513 |
519 |
8. |
– |
– |
501 |
500 |
492 |
492 |
500 |
491 |
544 |
506 |
|
Szövegértés |
|||||||||
6. |
522 |
500 |
476 |
509 |
– |
– |
– |
– |
475 |
499 |
8. |
– |
– |
472 |
500 |
477 |
497 |
515 |
497 |
515 |
497 |
Dénesné Barat Marianna
mérés-értékelés koordinátor