TIOP-1.1.1/09/1-2010-0128
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Tanulói laptop program Balatonfűzfőn
A projekt megvalósulásának ideje:
2010.04.01. – 2011.03.01.
A kedvezményezett neve és elérhetősége:
Balatonfűzfő Város Önkormányzata
8184 Balatonfűzfő, Nike körút 1.
Feladatellátási hely:
BVÖ Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A közreműködő szervezet neve és elérhetősége:
Oktatási és Kulturális Minisztérium Támogatáskezelő Igazgatósága
1055 Budapest, Bihari János utca 5.
Az Európai Unió
és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 15.896.285 Ft.
A projekt leírása:
Az Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben a HEFOP 3.1.3. alprogram keretében a 2007/2008-as tanévtől kezdődően modulrendszerű oktatási program került bevezetésre. Ennek folytatásaként indult meg a TÁMOP 3.1.4 projektben a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.
A pályázat kiegészítéseként csatlakoztunk a TIOP 1.1.1. konstrukcióhoz a tanulói laptop-program megvalósítására, melynek keretében 15.896.285.-Ft támogatást kapott az intézmény.
A pályazat célja a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése, azoknak az informatikai eszközöknek a biztosítása, amelyek szükségesek az információ-kommunikációs technológiák eszközeivel támogatott tanórák és oktatás szervezéséhez, illetve, hogy közvetlenül hozzájáruljanak a digitális írásbeliség elterjesztéséhez. A projekt keretében a TÁMOP 3.1.4 pályázatba bevont hat osztály minden tanulójának biztosítunk laptopot, az ezek tárolásához és töltéséhez laptop tároló szekrényt, a hálózat és az internet eléréséhez szükséges eszközöket.
A támogatás nagyban hozzájárul az info-kommunikációs eszközökkel támogatott tanórák arányának növeléséhez, hatékonyan támogatja az egyéni tanulási képességek és kooperatív technikák feljesztését, biztosítja, hogy a hátrányos helyzetű tanulók is megismerkedhessenek az IKT eszközökkel, hatékonyan tudják alkalmazni azokat.
A konstrukció hozzájárul a digitális oktatási tananyagok integrálásához a kompetencia fejlesztő oktatás alkalmazásakor.