2021. június 28-tól július 9-ig került sor az iskola alapítványának nyertes, „NEAO-KP-1-2021/4- 000528-VAL pályázat megvalósítására a Balatonfűzfő Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában.



A projekt megvalósítása kiemelten fontos célokat szolgált, köztük a helyi közösség
összekovácsolását, az általános iskolás korosztály matematikai kompetenciáinak javítását, mely hozzájárul az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez, mely szorosan kapcsolódik a Magyar Kormány Európai Uniós vállalásához, mely szerint csökkenti a végzettség nélküli
iskolaelhagyást.
Elősegítette a térségben a matematikai és logikai kompetenciák fejlesztésével, a jövő megalapozását a robotizáció által, egy egészségesebb nemzedék közreműködésével.”

Az élménytábor két egyhetes turnusban, mintegy negyven fő, másodiktól ötödik évfolyamon tanuló diák részvételével, felejthetetlen élményekkel feltöltődve zajlott le Adri néni (Szöllősi Adrienn) és Inci néni (Horváth Irén) szervezésében, vezetésével.
A diákok kézműves foglalkozásokon, különféle logikai játékokat készítettek és használtak, építettek saját robotmodelleket különféle anyagokból.

A táborozók, a hét során izgalmas, fűzfői exatlon versenysorozaton mérhették össze ügyességüket, bátorságukat, leleményességüket, mindezt időre, sok-sok mozgással, párbajjal, megismerkedve számos pályával, élvezve a nyári forróságban a vizes pálya előnyeit, a mamutfenyőnk árnyékában. A tábor végén egy fiú- és egy lánybajnok avatására is sor került.

Óriási élmény volt a Csodák Palotájában tett kirándulás, mely játékosan, élvezettel tudásalapot szolgáltatott a körülöttünk lévő világ jobb megértéséhez.
De nagyszerű kikapcsolódást jelentett az almádi Balaton Játékpont nyújtotta lehetőségek és a túra a régi gőzmozdonyhoz valamint a játszótéri hancúr és a fagyizás.

Mégis, a legkülönlegesebb élményt a pályázati nyereményből vásárolt négy Botley kódolható robot jelentette, ami játékos módon ismertette meg a gyermekekkel a programozás alapjait, az az útjába kerülő tárgyak érzékelésével, megkerülésével, munkára fogásával.
A diákok naponta egyre nehezedő feladatokra programozták a cuki robotokat kooperatív technikákkal, egyre ügyesebben, lépésről lépésre, nagyon sok vidámságot, örömet okozva maguknak és társaiknak különféle fantasztikus pályákat építve.
A tábor elérte célját, a projekt megvalósulása hozzájárult a helyi közösség szociális hálójának
fejlesztéséhez, játékosan élményekkel fűszerezve fejlesztette a diákok képességeit, A programok egy része hozzájárult a családi életre nevelés folyamatához, mely nem csak a helyi közösségek vagy a közoktatás kiemelt célja, hanem a Magyar kormány által is stratégiai fontosságúnak ítélt terület.
A kis robotok, a különféle anyagok felhasználása melyek a projekt során beszerzésre kerültek, nem csak a logikai képességeket, hanem a finom motorikát, stratégiai gondolkodást, vizuális gondolatvilágot és matematikai gondolkodást is fejlesztették. Kiemelt figyelmet fordítva a kooperatív munkaformák megvalósítására, mely hozzájárult a foglalkozásokon résztvevők személyiségfejlődéséhez is. De a legfontosabb, nagyon jól érezték magukat a résztvevők! Reméljük, máskor is lesz még ilyen alkalom a hasznos időtöltésre, a játékos tanulásra, a sportolásra, a felhőtlen szórakozásra. Köszönjük a lehetőséget!

Horváth Irén