Balatonfűzfői Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú
Művészeti Iskola
honlapja
8184 Balatonfűzfő, Irinyi u. 2.
Telefon: 88/586-090, Fax: 88/586-191
Fűzfősuli
Nyelv:
főmenü
az iskola
tartalom

A megnyitó képei









„Csilingelj a világnak”

TÁMOP-3.2.11/10/1-2010-0224


A projekt neve: 

„Csilingelj a világnak”

A projekt megvalósulásának ideje:

2011. augusztus 1. – 2012. augusztus 31.

A kedvezményezett neve és elérhetősége:

Balatonfűzfő Város Önkormányzata Irinyi János Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Balatonfűzfő, Irinyi u. 2. 

Partnerintézmények:

1. Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Vadrózsa Napköziotthonos Tagóvoda, Papkeszi

2. Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Központi Óvodája, Balatonfűzfő

3. Varázssziget Magán Óvoda és Bölcsőde, Balatonalmádi

4. Csivitelő Óvoda és Bölcsőde, Litér

5.Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Kollégium, Veszprém 

A közreműködő szervezet neve és elérhetősége: 

ESZA Nonprofit Kft.

1055 Budapest, Bihari János utca 5.

Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 7.143.380 Ft

A projekt leírása: 

Célunk a kulturális értékek megőrzése, propagálása, a térség hagyományainak megőrzése. Pedagógusaink elszántan küzdenek a közvéleményt uraló elértéktelenedés, közöny, illetve a silány minőségű, főleg a gyermekeket célzó, személyiségüket károsító "szórakozási" lehetőségek ellen. Programunk a fejlesztés mellett prevenció is, hiszen nevelőink elkötelezetten hisznek az emberi értékeket előtérbe helyező, szeretetteljes, elfogadó tanári attitűd preventív erejében. A preventív nevelést minél fiatalabb életkorban szükséges megkezdeni. Óvodai, elsősorban művészeti készségeket fejlesztő programunk ezt a missziót vállalta fel, valamint magában hordozza az értékteremtő nevelő munka eredményességének reményét.

 A projekt elsődleges célja a programban résztvevő gyermekek zenei kompetenciáinak, ezen túlmenően egyéb készségeinek fejlesztése. Célunk olyan gyermekek nevelése, akik - később, felnőttként is - különbséget tudnak tenni érték és értéktelen között, nyitottak az őket körülvevő világ jelenségeire, azokat szintetizálni, elemezni tudják magukban. Keresik az igényes szórakozási lehetőségeket, igényük mutatkozik kulturális programok látogatására, nyitottak kultúrájuk befogadására.

 A 4 óvodával és a speciális készségfejlesztő általános iskolával kötött együttműködési megállapodás, és a pályázat során megvalósított előadások a kultúra közvetítésén túl azt a törekvést is magukban hordozzák, hogy a jelenlegi óvodások később intézményünk tanulói lesznek, és a megkezdett fejlesztő munkát még hosszú évekig folyatni tudjuk, egészséges személyiséggel rendelkező, kultúrára nyitott, toleráns felnőtteket nevelve belőlük.

A partnerintézmények közül 1 óvoda Balatonfűzfőn található, 2 Balatonfűzfő közvetlen szomszédságában, Balatonalmádiban, és Litéren, egy pedig Papkeszin. Az ezen intézményekbe járó gyermekek már egészen fiatal korukban megalapozott zenei nevelésben részesülnek programunk által, illetve már az óvodában megismerik intézményünket, annak pedagógusait, ezzel iskolaválasztásuk, iskolakezdésük megalapozottabbá, zökkenő-mentessebbé válik. Mindezeken kívül szakmai programunk lehetőséget nyújt a résztvevő intézmények számára a közös munkára, egymás tevékenységének tanulmányozására, az összehangolt, sikeres, hosszútávú együttműködésre.

 A témanapok sorában helyezkedik el a kézműves foglalkozások  egy része, melyek során a gyermekek megismerkedhetnek új kézműves "fogásokkal", új technikákkal, eszközökkel, anyagokkal. Külön kiemelendő az "öko praktikák" tevékenység, melyek során olyan játékok elkészítésének fortélyait sajátíthatják el a gyermekek, melyek környezettudatos módon óvják a gyermekek egészségét, szemléletformálóak, és azt is megtanítják nekik, hogyan készíthetnek fillérekből játékokat saját maguk. Öt intézményben tartunk témanapot félévenként 3 alkalommal, illetve egy intézményben témahetet is félévente 5 napon. Verseny félévente 2 alkalommal, szakkör félévente 5 alkalommal két intézményben van, napközi keretében pedig egy intézményben tartunk foglalkozásokat félévente 12 alkalommal. A program két félévben valósul meg.

A Témahét során 5 egymást követő napon lehetőség nyílik az intenzív fejlesztésre, intenzív stresszoldásra, felszabadító játékra egyaránt. A témahét során koncentrált formában éri a gyermekeket a különböző élmények sorozata. Alkalom nyílik beszélgetésre, testmozgásra, stratégiai játékokra, kézműves foglalkozásokra, zenei élmények létrehozására, átélésére.

A Havi szakkörök foglalkozásai intézményenként változóak. A Kozmutza Flóra Általános Iskolában a havi egyszeri szakkörök alkalmainak középpontjában a zenei kompetenciák fejlesztése áll, az Ulwila módszer és a xilo-ton csengettyűk segítségével végezzük a fejlesztő tevékenységet, míg a Csivitelő Óvodában, illetve a Varázssziget óvodában a zenei programok mellett kézműves tevékenységek is nagyobb számban jelennek meg. A havi szakkörök a pályázat céljait abban a tekintetben támogatják, hogy az alkalmak száma lehetőséget biztosít a rendszeres találkozásokon keresztül az elmélyült, hatékony munkára, szoros kapcsolatot teremtve ezáltal nevelő és gyermekek, illetve a gyermekek és gyermekek között is. A gyermekek a foglalkozások során észrevétlenül tanulják meg a toleranciát, az esélyegyenlőséget, az alkalmazkodást alkalmazni a gyakorlatban. Elsajátítják a társas viselkedési normákat, kapcsolatokat, barátságokat létesítenek.

A versenyek, vetélkedők kötetlenebb, több testmozgással járó alkalmak. A versenyek egy része pedagógusaink által elkészített interaktív stratégiai "társasjáték" keretei között valósul meg. Az évszakok változásait is figyelembe véve a megvalósítási időszak végéhez közelebb eső alkalmak a szabadban kerülnek megrendezésre. Ezek az alkalmak lehetőséget biztosítanak a kötetlen, felszabadult játék mellett a különböző kompetenciák mérésére, egyfajta visszacsatolásra, elemzésre.

 A projekt összetett, több művészeti ág ötvözésével fejleszt elsősorban zenei kompetenciákat, ám ezeken túl számos területet érint, például a verbális és érzelmi kommunikációt, önkifejezést, önfejlesztést, kreatív gondolkodást, módot ad arra, hogy sérült, fogyatékkal élő gyermekek találkozzanak egészséges társaikkal.

Az egy tanévet felölelő megvalósítási szakasz végére szeretnénk elérni azt, hogy a programban résztvevő gyermekek elinduljanak egy úton, kialakuljon bennük az igény a zenetanulásra, zenehallgatásra, zenés programok látogatására. Bízunk abban, hogy a zene szeretete mellett a gyerekek felszabadultabbakká, empatikusabbakká, nyitottabbakká válnak. Fejlődik koncentrációs készségük, ki tudják fejezni érzelmeiket, gondolataikat, minden gyermek fejlődik a maga szintjén, és a maga tempójában.

A programunkban résztvevő, mintegy 150 gyermek olyan művészeti ágakkal, a kultúra olyan területeivel találkozik, amelyekre sokuknak programjaink látogatása nélkül nem nyílna lehetőségük. 

Hisszük, hogy programunk elemei elősegítik a benne résztvevő gyermekek egészséges lelki, testi fejlődését.



 


Támogatónk:

Köszönjük a támogatást!






balatonfűzfő.hu



papkeszi.hu



Pályázatok




Új Széchenyi terv

Nemzeti Fejlesztési
Ügynökség


Szivárvány óvoda



hefop.hu



esza.hu
ESZA Nonprofit Kft.
1134 Budapest, Váci út 45.


OKM



Pályázatok



Tempus



NUSI



MLSZ



MVLSZ



Kérjük támogassa
iskolánkat adójának 1%-ával!

Adószám:
18915631-1-19

Köszönjük!




 

Created by ScarabeusLab.com